מחממים את האווירה!

החורף כבר כאן! הצבעים בחוץ משתנים, החשיכה המוקדמת והאפרוריות שבחוץ מבריחים אותנו פנימה לתוך הבתים עם רצון להסתגר במקום חם ומוגן. חלל הבית הופך למרכזי יותר בימי החורף הקרים, אז יחד עם שמיכת הכרבולית הנעימה והשוקו החם קבלו מאתנו באהבה מספר טיפים ורעיונות איך להתאים את האווירה בעיצוב חמים ונעים לקראת החורף. 

 

צבעים לחימום האווירה...


לכל עונה יש את הצבעים המתאימים לה, אם באביב ובקיץ נחפש את הצבעים הבהירים, הקלילים והצבעוניים בחורף אנו מחפשים את הצבעים הכהים והחמים. צבעי אדמה, צבעים עמוקים יותר או בגוונים של אפור וטורקיז. האמיצים מביננו אפילו ילכו על צבעים עזים כמו הכתום והאדום הכהים.
אבל אין זה אומר שצריך לצבוע כל פעם מחדש את הקירות כדי להתאים לאווירה. יש לא מעט פתרונות זולים וקלים יותר. את צבע הקיר אפשר להשאיר בצבע נטרלי וטבעי, ובעזרת אקססורייז שונים ניתן להפוך את האווירה בבית מקייצית וקלילה לחורפית ומפנקת.


הצבע החום הוא בעל אנרגיות טובות, יש לו קשת רחבה של גוונים נעימים וחמימים החל מהחום הכהה ועד השמנת הרכה, אשר יכולים להתאים לכל בית ולכל צבע כך שמומלץ מאוד לשלב אותם בעיצוב החורפי.


איפה לשלב את הצבעים החורפיים?


שטיחים ושטיחונים בכל מיני פינות בבית, לא משנה איזו רצפה יש לכם, קרמיקה או פרקט, זה הרבה יותר כייף לרדת מהמיטה בבוקר ולדרוך על מצע רך ונעים ולא על הרצפה הקרה. שטיחים בגדלים שונים, בטקסטורות ובגוונים חמים ירככו מייד את האווירה בבית וגם יעזרו לשמור על טמפרטורה נעימה יותר.

 

שטיח לחימום האווירה

שטיח מרכך את האווירה ועוזר בשמירה על טמפרטורה נעימה                                  תמונה: "מיקלולה" - גלריה לעיצוב 


שימוש בוילונות יוצר גם הוא אווירה ביתית וחמימה, ואם הוילונות הם מבדים נושמים ובגוונים רכים, הם בהחלט יוכלו להתאים גם בחורף וגם בקיץ ולהשתלב באווירה שמבקשים ליצור.

 

פופים וכריות צבעוניות על הספות ואפילו לזרוק כמה לרביצה כייפית על השטיח. כריות זה דבר שניתן להחליף בקלות ובזול ובכך לשנות את האווירה ולהתאימה לעונה, בחורף צבעים חמים ובקיץ צבעוני ופרחוני.

לפנק לפנק לפנק!!! אין כמו להתכרבל על הספה עם כרבולית מפנקת, רכה ונעימה או שמיכת צמר חמימה מול הטלוויזיה. זרקו כמה בגוונים חמים על הספות שיהיה לכל אחד שמיכה משלו להתפנק איתה. תסמכו עלינו, זה הרבה יותר יעיל ונוח מאשר לסחוב את השמיכה מחדר השינה.....

 

כירבוליות כריות ופופים להתכרבלות נעימה

כירבוליות, כריות ופופים להתכרבלות חמימה נעימה                                                תמונה: "מיקלולה" - גלריה לעיצוב


נרות ומבער שמנים ארומטי, לגמרי מחממים את האווירה. התחושה של האש בשילוב תאורה מעומעמת בשעות הערב יוצרים אווירה חורפית ורומנטית. אפשר להדליק כמה נרות בגבהים ועוביים שונים צמודים זה לזה, ההבהוב של הנרות אפילו יכול להזכיר (במעט...) אש בוערת בקמין או אח. וזה גם תמיד טוב שיש נרות מוכנים למקרה חירום של הפסקת חשמל.


סלסלה או קערה עם פירות הדר על השיש או על השולחן בסלון, ישלבו שני חושים שיגמרו לנו להרגיש חורף, גם הצבעים הכתומים צהובים וגם הריח המיוחד של פירות ההדר החורפיים. פירות ההדר הם גם אלמנט חשוב מבחינה בריאותית בחורף, הם עשירים בוויטמין C וסיבים תזונתיים כך שהם מהווים נוגדנים מצוינים נגד הצטננות, וכשהם זמינים לכל בני הבית בצורה נגישה הם יאכלו אותם כדרך אגב בתדירות גבוהה יותר.


תאורה, אם בימי הקיץ ברוב שעות היום התאורה היא טבעית, בחורף אנחנו מחפשים יותר את האור הכהה והחם (מה שנקרא נורות צהובות), אור שלא יסנוור את החלל וייצור אווירה חמימה ונעימה יותר. נורות הליבון הקלאסיות, נורות הלוגן צהובות או דימרים שניתן לעמעם בעזרתם את עוצמת האור, יפיצו אור נעים ורך יותר וישרו אווירה רומנטית וחמימה. וגם יעזרו בחיסכון בחשמל שגם ככה קופץ בימי החורף.

 

בקבוק חם  - הלהיט של החורף

בקבוק חם  - ההמצלה החמה שלנו                                                                     תמונה: "מיקלולה" - גלריה לעיצוב


לסיום, סיומת האביזר שהכי הכי יחמם אתכם ואנו ממליצים עליו בחום ..... בקבוק חם !! כן כזה של הסבתות מפעם .... יש היום מגוון רחב של בקבוקים וכריות חימום עם כיסויים מעוצבים ויפים.
לא צריך יותר סדין חשמלי, לא צריך מזגן או תנורים, להיכנס למיטה עם בקבוק חם או לשבת על הספה ועל הברכיים אחד כזה זה הדבר הכי מחמם שיש, לפעמים אפילו יותר מידי.

 

וטיפ אחרון - תכניסו את הבקבוק החם מתחת לפוך כמה דקות לפניכם ... ושיהיה לכם חורף חמים ונעים.